LIFE CACHING

Egész gyerekkoromban azt gondoltam, valami nagy baj lehet az agyammal. Rengeteget gondolkodtam. Ha valamit elmagyaráztak nekem, azt nagyjából egy életre megjegyeztem. Voltak dolgok, amiket viszont egyáltalán nem bírtam felfogni. És nem, mintha bonyolult dolgok lettek volna, csak valahogy nem voltak logikusak. Hiányzott valami kapocs a szavak és a valóság között. No, akkor a legegyszerűbb történelemleckénél is képes voltam elakadni.

Ilyenkor persze elkezdtem szétcincálni az agyamat, hogy csak csak menjen már be az az információ a helyére valahogy... örömmel jelentem, kis kutakodás, kérdezősködés után sikerült szinte mindent helyretennem. Ilyen volt a történelem, meg a közgazdaságtan is amúgy, miután a Külker után végre a Közgázon Szociológia szakirányon elmagyarázták végre, hogy a gazdaság az bizony be van ágyazódva a társadalomba... Miután megértettem, már nekem is az volt. Felfogtam, hogy amikor a közgazdaságtan haszonmaximalizáló fogyasztóról beszél, az tulajdonképpen a tőkések vágya az emberre vetítve. De messze nem a valóság. Csupán egy modell, egy axióma, ami alapján lehet számolni, dolgozni, ilyesmik. Eddig még el is mondták, csak azt felejtették el mindig hozzátenni, hogy ez nem biztos, hogy igaz ám...Egyszerűnek tűnik, ugye?

Valahogy amióta egyre "modernebb" a technológia, ami eljut hozzánk, emberekhez, egyszerű felhasználókhoz, fura módon egyre jobban értek mindent. Hogy miért, az egyszerű: a technológia ma már elmúlt "valami nagy fémes fényű varázslatos, felettünk álló ismeretlenség"-nek lenni. Minden fejlesztés a homo habilis! legegyszerűbb igényeit fordítja le a technológia nyelvére. Használata minél egyszerűbb, annál tökéletesebb a rendszer.

Most olvastam egy jó kis írást a Life cachingről. A kapcsolódó technológiákról. Valahogy úgy magyaráznám, hogy az "életünk lekövetése".
Annyi a lényeg, hogy amiről gyerekkoromban álmodoztam, hogy bár csak lenne a retinámba építve egy mindent rögzítő kamera, az órámban egy fényképezőgép és a fülemben egy diktafon, mert olyan nagyon sok izgalmas dolgot látok és hallok. És gondolok is, amit a következő pillanatra elfelejtek...kellene az agyamba is egy memória, ami minden felmerült gondolatot rögzít. Hát, megtudtam, hogy ez mára közel a valóság. (mobilblogolás, kép, video rögzítés, egyszerű adatátvitel...)

Itt olvasható a cikk: Life caching

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Contact

i wish

Kakaós reszelt túrós