JÓga

Lebetegít minket a városi életforma. A kevés mozgást és kevés friss levegőt jelentő szokások (irodai munka, shopping mall-ok, autózás, repülés), a gyors kaja, stressz, a sok kávé, a sok-sok szórakozás, telefonálás, a fogyasztás kényszere, de még a divat is. És észre sem vesszük...

Az jutott eszembe, hogy micsoda fricska, hogy a divat idejekorán a testképünkre is rátette a kezét. A testünk nem mi magunk vagyunk, hanem valami álarcként a külvilág felé minket képviselő "csont, hús, bőr és haj" elegyévé vált. Nem úgy tekintjük, mint a lelkünk, a szellemünk, az életmódunk, a genetikánk, a lelkiállapotunk megtestesülését. Pedig a testünk mi vagyunk. Úgy egy az egyben. A szép részekkel meg a kevésbé szépekkel együtt, a tartásunkkal, fogyatékosságainkkal, asszimetriánkkal. És mivel mindenki egyetlen és megismételhetetlen ezen a világon, ezt a testet nem lehet kifelé szemlélve hasonlítgatni, egyik ember sem mérhető össze a másikkal!

Tegnap a jóga kapcsán gondolkodtam ezen az egészen. Hogy mit ad nekem, hogy mitől van az, hogy jógán mindenki szépnek hat? Hogy magam is másképp látok, hogy nem jut eszembe elgondolni szebb-e valaki a másiknál.. Mindenki szép ott a maga módján, a mozgás során mindenki befelé figyel és a saját testében él. Ettől kialakul valami érdekes összhang, amit ritkán látni. Jógát gyakorolva nincs más választásod, mint szeretettel lenni a tested iránt figyelni magadra, és magadhoz képest javítani, alakítani a testeden, a mozgásodon.

A sport nekem mindig fontos volt. Talán mert általa képes vagyok rendet tartani magamban. Alakítja a testem, erősíti az akaraterőmet és védi az elmémet. Igazán mégis csak akkor tesz jót, (nem sérülnek az izületek, nem lépem túl az egészséges kereteket, szépen formálódom) ha a testem iránti elfogadással és szeretettel dolgozom magamon. A jóga ezt az elfogadást adja nekem. Megváltoztatja a gondolkodásmódot, de valahogy nem tudatosan. Egyszerűen ha a testeddel barátságban élsz, már nem eszel meg aztán akármit, igényed van sokat nyújtózni, kihúzni magad, futni egy jót, jobb érzés belülről ha könnyebbnek érzed magad...még az úszás is más érzés amióta jógázom. (Iyengar jóga az irány, amit gyakorlok.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Contact

i wish

Kakaós reszelt túrós