Hogyan kezdjem?

Több ízben azt a visszajelzést kaptam az élettől (mindenféle formában), hogy ha majd el kell kezdenem valami saját dolgot csinálni, akkor csinálni fogom. Szóval nem kell siettetni.
Ezzel rendben is vagyok. Azért a kezdés rész izgalmas. (Például képtelen vagyok egy fehér vászonra festeni, tiszta fehér lapra írni...)





A saját dolog témában nagyjából ezeken a stádiumokon mentem/megyek keresztül:

...Nincs kedvem másoknak dolgozni. Abba kellene ezt hagyni

....Én nem vagyok vállalkozó típus, szóval nem csinálok saját dolgot, és sosem fogok...

...Imi egy beszélgetésen arról mesélt, amikor valaki megkérdezte azt hallva, hogy "nem születtem vezetőnek"- "alkalmazottnak születtél?"

...Nem. Jött a menekülés, pánkoskodás, dac, azután lágyan, szelíden vissza a szakmámba, vissza az alkalmazotti létbe. Különösebb rossz érzés nélkül. Nos, akkor most mi van? Akkor én alkalmazottnak születtem?

...Nem. De még nem jött el az idő. Még várakozás van. Mire? Hogy befele haladjak addig, amíg egyszer csak pontosan fogom tudni mi a dolgom.

Mindenesetre a kezdéshez (üzletileg persze) Doranszky írja a blogján:

"A sikeres start-up sajátosságai

Induló cégek a következő karakterisztikákkal gyakran előre jelzik az üzleti sikert és egy fenntartható, fejlődő vállalat lehetőségét:

  • A cél tiszta - Ha az üzletet le lehet írni egy névjegykártya hátára, jó az irány.
  • Nagy piac - Célozz meg létező piacokat, amelyek gyors növekedésben, vagy változásban vannak. A célpiacon elérhető forgalom nagyságának minden esetben jóval magasabbnak kell lennie, mint amit valójában tervezel, hibák mindig közbejönnek.
  • Gazdag fogyasztók - Azokat kell célozni, akik gyorsak és hajlandóak egyedi ajánlatokért fizetni.
  • Fókusz - A fogyasztók csak egyszerű terméket vásárolnak, aminek van egyetlen kiemelkedő és jól látható értéke.
  • Fájdalomcsillapító - A siker kulcsa, hogy egyetlen égető problémát találj a leendő vásárlóid életében, és erre adj egy kiemelkedő megoldást.
  • Másképp kell gondolkodni - Más utak és más megoldások kellenek, mint amit jelenleg a piacon látsz, csak így lehet győzni.
  • A csapat DNS-e kritikus - Egy cég DNS-e az első 90 napban rögzül, minden csapattagnak a legokosabbnak és a legjobbnak kell lennie a saját területén. Kiváló alapítók, kiemelkedő csapatot vonzanak.
  • Agilitás - Lopakodás és gyorsaság általában segít kiütni még a legnagyobb cégeket is.
  • Takarékosság - Csak a kritikus elemkre szabad költeni. Jó prioritások hozzák a maximális profitot.
  • Alulról kezdeni - Kevés pénzzel kell kezdeni, erősíti a fókuszt. Egy nagy piacot fogyasztókkal, amely szinte sír a termékekért kiemelkedő fejlesztőkkel kevés pénzből is el lehet érni.

Ezek a világ egyik legsikeresebb kockázati tőkés társaságának alapvetései."

Ez szimpatikus nekem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Contact

i wish

Kakaós reszelt túrós